Privacy beleid
Bij ons zijn uw privégegevens echt privé
Uw persoonsgegevens zijn van u. En daarom houden we die ook echt privé. Voor onze dienstverlening vragen wij wel om uw persoonsgegevens en leggen deze vast. Deze hebben we namelijk nodig bij de diensten die we aan u leveren. Hiermee kunnen wij ook voor uw situatie u zo goed mogelijk van passende informatie voorzien.
Vanaf 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming, afgekort als AVG, van kracht. Deze wet geldt voor alle Europese landen en beschrijft hoe bedrijven met persoonsgegevens om moeten gaan. Natuurlijk hebben wij ervoor gezorgd dat wij voldoen aan deze wet.
Wilt u meer weten over hoe wij met uw privacy omgaan? Lees hierover dan verder in onze uitgebreide toelichting.
Rechtmatige redenen voor het vastleggen en inzetten van uw gegevens
De AVG geeft aan dat wij alleen op basis van rechtmatige redenen uw persoonsgegevens mogen vastleggen, verwerken en inzetten. En dat wij hiervoor uw toestemming nodig hebben. Wij registreren uw persoonsgegevens om aan onze contractuele afspraken met u te kunnen voldoen, u een goede dienstverlening te kunnen leveren en op maat te kunnen communiceren met passende informatie en promoties van ons bedrijf.
Wij houden netjes bij voor welke persoonsgegevens u bij ons heeft aangegeven dat wij die van u mogen vastleggen, verwerken en inzetten inclusief voor welke doeleinden.
Bij contractuele afspraken hebben wij uw persoonsgegevens nodig voor:
- Bestellingen
- Opleveringen
- Onderhoud van afgenomen diensten
Voor een goede klantervaring zetten wij graag de persoonsgegevens in die wij van u hebben. Dit doen wij voor:
- Het verkrijgen van uw feedback & klanttevredenheidsonderzoek
- Contact met onze klantenservice
- Bezoek van onze website
- Bezoek van onze social media kanalen
- Klantaccounts
- Nieuwsbrief & e-mail
- Persoonlijke adviezen
- Promoties
Bovendien hebben wij een wettelijke verplichting om uw gegevens te gebruiken wanneer we fraude vermoeden. Ook zullen wij in verdachte situaties soms verplicht zijn om persoonsgegevens te delen met overheidsinstanties.
Wie toegang heeft tot uw gegevens
Alleen ons bedrijf heeft toegang tot uw persoonsgegevens, tenzij het delen hiervan met andere bedrijven echt nodig is voor een uitstekende dienstverlening naar u en bij wettelijke verplichtingen. Wanneer wij uw persoonsgegevens delen, dan hebben wij vooraf hierover afspraken gemaakt en vastgelegd met die bedrijven. Bovendien mogen deze bedrijven alleen de persoonsgegevens gebruiken en verwerken zoals wij met hen hebben vastgelegd.
Als bijvoorbeeld een product naar uw bedrijf verzonden wordt, dan zal het transportbedrijf die dit uitvoert natuurlijk uw adres en specifieke bedrijfsgegevens nodig hebben.
Social Media kanalen
Op social media kanalen kunt u instellen hoe deze omgaan met hun advertenties. Hoe u dit kunt wijzigen kunt u lezen op de volgende pagina’s:
Termijn voor het bewaren van uw gegevens
Wij bewaren uw persoonsgegevens voor een redelijke termijn, zodat wij u een zo goed mogelijke ervaring kunnen geven met onze bedrijf. Mogelijk bewaren we de informatie hierna nog wel anoniem voor interne analyses en rapportages.
In de praktijk betekent ons beleid voor het bewaren van uw persoonsgegevens het volgende:
- Van klanten bewaren wij de opgeslagen gegevens voor een periode van 7 jaar na hun laatste bestelling.
- De belastingdienst verplicht ons om de factuur, betaal- en bestelgegevens voor een periode van 7 jaar te bewaren. Daarna bewaren we alleen anonieme gegevens voor interne analyses en rapportages.
- Inactieve accounts van portals verwijderen we na 7 jaar.
- De toestemmingen die wij van u hebben ontvangen, voor bijvoorbeeld het ontvangen van nieuwsbrieven en promoties, bewaren wij. Ook van het aangeven dat u deze niet meer wilt ontvangen. Deze bewaren wij voor een periode van 7 jaar.
- Gegevens die nodig bleken te zijn voor fraude bewaren wij lang. Niet leuk, maar wel noodzakelijk.
Bezoeken van onze website
Wanneer u op onze website surft dan gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde uw internetgedrag op onze website. Met deze informatie kunnen wij onze website continu verbeteren en de effectiviteit meten van advertenties. Wilt u meer weten over cookies of uw instellingen aanpassen? Hierover is meer beschreven op onze cookie-pagina.
Uw rechten voor uw persoonsgegevens
In de AVG is beschreven welke rechten u hoeft met betrekking tot uw privé gegevens. Wilt u een kopie ontvangen van de privé gegevens die wij van u hebben? Deze verwijderen, aanpassen, het verwerken hiervan beperken of uw voorkeuren voor het ontvangen van nieuwsbrieven en promoties? U kunt hiervoor uw verzoek indienen door telefonisch contact met ons op te nemen of een email naar info@agito-consultancy.nl.
Vragen of klachten
Voor vragen of klachten kunt u contact opnemen met onze klantenservice of een email sturen naar info@agito-consultancy.nl.
Verantwoordelijk voor uw privé gegevens
Wij van Agito consultancy zijn verantwoordelijk voor uw privé gegevens.
Verdere gegevens van ons
Mailadres: info@agito-consultancy.nl